Tuesday, January 7, 2014

Tort cu mascarpone, cafea si portocale

Pentru ca sunt un fan declarat al ciocolatei, pe care incerc sa o combin in cele mai nastrusnice feluri cu te miri ce ingrediente pe care unii poate nu le-ar alatura niciodata ciocolatei, multi dintre cei care ma cunoasteti sau ma urmariti pe blog v-ati fi asteptat ca de Revelion sa „reinventez“ vreun tort de sau cu ciocolata. Numai ca de data asta am decis sa ma joc putin cu un Tiramisu. Zic sa ma joc un pic, pentru ca nu am folosit „umplutura“ clasica de la celebrul desert italian, dar nici nu m-am indepartat foarte mult de „original“: i-am adaugat doar o tenta usoara de portocale, atat cat sa il faca racoros, numai bun de rostogolit pe gat in jos putin dupa miezul noptii.



Asa ca am facut un blat pufos de cacao (din 6 oua, 6 linguri de apa, 6 de ulei, o cana de zahar, o cana si jumatate de faina, un miros discret de esenta de vanilie si 2 linguri de cacao), pe care dupa ce s-a racit l-am taiat in patru si am insiropat fiecare bucata cu cateva linguri de cafea si zeama de portocale.
Pentru crema, am frecat bine 2 cutii de mascarpone cu 6 linguri de cafea si 100 de grame de zahar, apoi am adaugat zeama de la o jumatate de portocala si pulpa de la fructul intreg. Am batut 200 ml de frisca si i-am inglobat in crema de mascarpone.
Am impartit apoi crema in 4 parti egale, pe care am pus-o peste cele 4 blaturi, iar la final am ras putina ciocolata amaruie peste. Asta asa, sa nu ma dezmint!


No comments:

Post a Comment