Monday, December 13, 2010

Masa de Crăciun




Crăciunul este nostalgie pentru trecut, curaj pentru prezent, speranţă pentru viitor. Este o dorinţă ferventă ca fiecare ceaşcă a vieţii să fie plină de binecuvântări bogate şi eterne şi ca fiecare drum să ducă spre pace. Este momentul când fiecare dintre noi vrea să petreacă alături de cei dragi, invitându-şi familia la masă.

Pentru toţi aceştia, îmi permit să fac o sugestie de masă de Crăciun, care să rămână în tipicul tradiţional al românului dar care, totuşi, să îl spargă pe ici, pe colo.

Astfel, pentru aperitive vă propun: rulada regală, ciupercile Lidia şi tartinele cu burduf, alături de un platou cu „porcării” (tobă, caltaboş, cârnat crud afumat şi jumeri), o piftie de curcan şi o salată de vinete.

La felul principal vă recomand o ciorbă de burtă - iar pentru cei care nu sunt fani ai acesteia un borş de perişoare, rulada de curcan cu cartofi copţi cu sos de smântână şi salată de sfeclă roşie cu hrean, alături de o porţie de sărmăluţe cu mămăliguţă şi ardei iute.

Ca desert, aş încerca Prăjitura lui Dancer (o combinaţie de ciocolată, nuci, alune şi îngheţată), alături de o cafea Curcubeu.

Şi pentru că o masă adevărată trebuie stropită şi cu ceva băutură, vă propun un pahar de Vinars de Jidvei pentru început, o cană cu vin roşu fiert alături de rulada de curcan şi de sărmăluţele de porc cu mămăliguţă, iar la final, alături de desertul cu ciocolată şi îngheţată, un pahar de vin alb sec de Jidvei.

Tips:
Zilele următoare am să vă dau şi reţetele care vă lipsesc (cartofii copţi cu sos de smântână, Prăjitura lui Dancer, cafeaua Curcubeu), ca să nu ziceţi că sunt băiat rău.

1 comment:

  1. Cind te tii de cuvint cu restul retetelor, ca se apropie Craciunul? Si cum am musafiri la masa de Craciun, am zis sa folosesc meniul tau, ca sa nu mai imi bat eu capul cu ce sa pregatesc. Insa cum, ca nu am retetele de la prajitura si cafea... Please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete